Kupa Tedavisi Nedir

Kan dolaşımını arttırmak ve iyileşme sağlamak için bölgesel vakum oluşturmaya dayanan köklü tedavi  yöntemine  kupa terapisi  denir.

Vücudun dış yüzeyinden uygulanan basınç, deri altındaki dokulara ve kaslara kanın çekilmesini sağlayarak içerdiği besin ve oksijenin dokudaki hücrelere bırakılmasına ortam hazırlamaktadır. Bu yolla toksinlerin ve atık maddelerin de lenf sistemiyle drenajı sağlanmaktadır. Dolayısıyla bölgedeki metabolizma hızı, enzim ve hormonların artışı hızlanmaktadır.

Kupa tedavisini ilk defa antik Mısırlılar kullanmıştır. Ebers papirusları (M.Ö. 1550) en eski tıbbi kitap olup,vücuttan yabancı maddelerin atılması için kupa uygulanarak kanamayı tarif eder.

Hipokrat ve Galen de kupa tedavisinin büyük destekçilerindendi.İbni Sina ve Zehravi birçok hastalığın tedavisinde kupa yöntemini uyguladılar.Amerika’da 20. yüzyılda kullanılmaya başlandı. Kupa tedavisi günümüzde Asya, Ortadoğu, Avrupa, İngiltere gibi birçok ülkede uygulanmaktadır.

İki tip kupa uygulaması mevcuttur. Kuru kupa tedavisi ve yaş kupa tedavisi (kontrollü kanama). Yaş kupa tedavisi daha yaygın kullanılmaktadır.

Kuru kupa tedavisi daha çok terapotik ve relaksasyon amaçlı uygulanırken,yaş kupa tedavisi daha küratif tedavi yaklaşımı sağlamaktadır.

Endikasyonlar;

• Dekompanze kalp hastalığı,
  • Varisin doğrudan üzerine uygulanmamalı,
  • Gebelerde dikkatlice kullanılmalıdır

YASAL UYARI: Bu sayfanın içerikleri ziyaretçilerini bilgilendirme amaçlı kurulmuş olup, sağlıkla ilgili konularda tıbbi teşhis, tedavi ve reçete bilgisi taşımaz. Sayfa sağlıkla ilgili yer verdiği tüm konularda öncelikle en doğru bilginin hastayı muayene eden doktorundan öğrenebileceğini savunur. Sayfada konu olarak geçen tüm yöntemler kamuoyuna bilgi vermek amaçlı
paylaşılmış olup, bu bilgilerin yanlış anlaşılması veya kullanılmasından doğabilecek mağduriyetlerden bu sayfa sorumlu tutulamaz. Paylaşılan bilgilerin ilgilisi tarafından kullanılması Op .Dr. Cüneyt Tamam ile hasta-doktor ilişkisini doğurmaz. Tüm sayfa ziyaretçileri yasal uyarıyı kabul etmiş sayılır.